Molekulat organike në Mars: si mbërritën atje ?

Sasia e molekulave organike të zbuluara në Mars nuk është shpjeguar plotësisht nga hipoteza e pluhurit kozmik: këtu është një studim i ri.
Asteroidet dhe kometat mund të kenë luajtur një rol më të rëndësishëm sesa ajo që mendohej se furnizonte Marsin me molekula organike (bazat e jetës). Deri më tani, astronomët besonin se gjurmët organike të gjetura në Planetin e Kuq, madje edhe nga roveri i Curiosity, filluan në përhapjen e grimcave të pluhurit që vinin nga Hapësira. Por tani disa simulime të bazuara në të dhënat e disponueshme nga një ekip ndërkombëtar i studiuesve sugjerojnë se të paktën një e treta e materialit organik të zbuluar duhet të vijnë nga asteroidet dhe kometat: studimi është botuar në Icarus.

Hulumtimi fillon në vitin 2015, pasi perforuesi i Curiosity solli në dritë disa molekula organike. Shkencëtarët pyesin veten se si përfunduan në Mars: për t’i shpjeguar ato, supozohet pikërisht se ato ishin të lidhura me grimcat pluhur ndërplanetare (të cilat në fakt gjenden kudo, madje edhe në planetin tonë).

rover mars

Kamionë me materiale organike …

Një ekip i hulumtuesve të SRON dhe Universiteteve të Groningen, Utrecht dhe Kaliforni, megjithatë, kanë qenë duke punuar në një hipotezë të ndryshme, që mund të shpjegojë sasinë madhe të materialit organik në Mars (dhe pak e justifikuar vetëm me shpjegimin e pluhurave).

Kështu u krijua ideja se transportuesit mund të ishin gjithashtu asteroide dhe kometa. Për të testuar hipotezën, ata kanë planifikuar një model të sistemit diellor që përbëhet nga qindra e mijëra asteroide dhe kometa dhe kanë eksperimentuar me Peregrine, Superkompjuteri i Universitetit të Groningenit, për të verifikuar numrin e asteroideve dhe kometat që mund të kenë rënë në Planetin e Kuq. Llogaritjet treguan se 192 ton karboni në vit përfundojnë mesatarisht në sipërfaqen e Marsit.
Nga këto kamionë të karbonit, 67% duhet të vijnë nga grimcat e pluhurit ndërplanetar, ndërsa diferenca vjen nga asteroidet (26%) dhe kometat (7%).

planeti mars

SHUMË AFËR DHE SHUMË FLARG.

Përfundimet e hulumtimit (që janë thjesht teorike) janë të rëndësishme për misionet marsiane, aktuale dhe të ardhme. Sipas shkencëtarëve, roverët duhet të eksplorojnë nga afër krateret e asteroideve: është në ato zona që ka më shumë gjasa të gjejnë sasi të rëndësishme të materialit organik. Studimi gjithashtu ka implikime për kërkim të gjurmëve të jetës në exoplanets: Kateryna Frantseva (pjesë e ekipit) shpjegon se “edhe afër yjeve të tjera dhe sistemeve planetare ekzistojnë asteroidet dhe kometat që mund të biejnë si shi sasi të mëdha të karbonit në ato planete të largëta, dhe nëse mbartin edhe ujë atëherë kemi themelet e përsosur për fillimin e jetës “.